Czwartek, 2 października 2025

Polskie stoisko narodowe po raz drugi na targach Espacio Food

2025-10-01 22:05:54 (ost. akt: 2025-10-01 22:12:50)

Autor zdjęcia: KOWR

Podziel się:

30 września 2025 r. rozpoczęła się w Santiago de Chile 13. edycja trzydniowych targów spożywczych Espacio Food Service, na których KOWR po raz drugi organizuje stoisko narodowe.

Wspólnie z KOWR pod szyldem Poland tastes good w stolicy Chile wystawia się do 2 października br. 11 przedsiębiorców poszukujących perspektywicznych kontaktów handlowych na rynku chilijskim i innych krajów Ameryki Południowej. Polscy producenci i eksporterzy żywności i napojów promują w tym roku m.in.: sery, proszki mleczne, produkty zbożowe i śniadaniowe, mrożone warzywa i owoce, produkty mączne i skrobiowe, cukierki, pralinki, krówki, ciastka i inne słodycze, makarony, dania gotowe, półprodukty dla przemysłu cukierniczego i mleczarskiego, chipsy proteinowe.

Przed rozpoczęciem targów, w dniu 29 września 2025 r. polscy przedsiębiorcy mieli możliwość wzięcia udziału w rozmowach B2B z miejscowymi kontrahentami zainteresowanymi importem polskiej żywności oraz w wizycie w lokalnej sieci handlowej Lider, należącej do grupy Walmart.

[mdia]1338622[/media]

Targi Espacio Food Service to największa impreza wystawiennicza branży spożywczej w Chile. Organizatorzy targów spodziewają się 37 tys. zwiedzających. Targi te stanowią doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zapoznania się z trendami rynkowymi i nowościami w branży spożywczej w Chile oraz innych krajach Ameryki Południowej, a także do promocji polskiej oferty produktowej w Chile i pozostałych krajach regionu.

Mimo, iż Chile są znanym producentem i eksporterem wielu produktów spożywczych, na rynku tego kraju istnieje też miejsce dla produktów importowanych, w tym z Polski, co potwierdzają także dane dotyczące handlu. W 2024 roku Chile były drugim, po Brazylii, co do ważności rynkiem eksportowym dla polskiej żywności w Ameryce Południowej. W ubiegłym roku wyeksportowaliśmy do Chile towary rolno-spożywcze o wartości ponad 59 mln EUR, w tym: syropy cukrowe (34%), wody i napoje (24%), kawy i herbaty (11%), przetwory zbożowo-mączne (8%), wyroby cukiernicze (6%).




Polub nas na Facebooku:

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB